onsdag 28 januari 2009

Nu är jag igång...

Under 30 år jobbade jag som journalist på Örebro-Kuriren och Nerikes-Allehanda. Började som sportjournalist för att sedan bli allmänreporer. För ett år sedan gick jag i pension. Träffar gamla läsare när jag är ute på stan som är snälla och undrar varför jag inte kunde fortsätta skriva.Visst skriver jag lite forfarande i olika publikationer, men som inte sprids till någon större allmänhet som var fallet med NA. Klart jag ibland saknar kontakten med folk som jag lärde känna på tidningen. Under 30 år hinner man skaffa sig många vänner. Och en del ovänner förstås som inte tycker om vad som skrivits. Men jag har varit ganska förskonad från sådant. Det gäller att visa respekt och kunna skilja på sak och person. Då brukar det ordna sig. En god vän till tyckte att jag skulle börja blogga. Har varit lite tveksam till det tidigare, mest beroende på okunskap. Visste helt enkelt inte hur man startar en blogg. Men vännen hjälpte mej. Och nu är jag igång...

3 kommentarer:

  1. Hej Ove!
    Det ska bli intressant att läsa din blogg. Lovar att följa den...

    SvaraRadera
  2. Tjena Ove!
    Nu följer vi din blogg med spänning, det skall bli kul att läsa vad du har för dig om dagarna.

    SvaraRadera
  3. Trevligt att ni vill läsa det jag skriver. Men vad jag har för mej på dagarna förblir min hemlighet.
    Ove

    SvaraRadera